
In 4 stappen je eigen merk bouwen
In een aantal weken tijd werken wij jouw idee uit tot een echte brand. En dit doen we eigenlijk in 4 eenvoudig stappen:
1. Verkennend gesprek
Tijdens een verkennend gesprek leggen we haarfijn uit op welke manier we je kunnen verder helpen. Dit kan gaan van het bedenken van een naam, het creëren van een logo en bijhorende huisstijl tot het ontwikkelen van een website of het lanceren van je nieuwe merk op social media.
2. Uitwerken van een strategie
In een volgende fase proberen we zoveel mogelijk informatie te vergaren waarbij we je kritisch laten nadenken over je plannen en doelen. We proberen af te tasten of je een duidelijk antwoord hebt op de vragen wat je gaat doen, voor wie je het gaat doen en waarom je het gaat doen. Deze informatie is enerzijds zeer waardevol voor jezelf om je eigen merk goed te leren begrijpen. Wanneer je duidelijk je merkstrategie kent, wordt ondernemen des te makkelijk. Anderzijds hebben wij deze info wel nodig bij het bedenken van nieuwe naam of het creëren van een logo.
3. Visuele identiteit
Jouw merkstrategie en naam worden vervolgens visueel gemaakt in een sterk logo. Alle elementen moeten daarbij kloppen; beeldmerk, tone of voice, fonts, kleuren, baseline, ….
Het logo wordt vervolgens vertaald in een huisstijl met, indien gewenst, piekfijn drukwerk. Denk aan visitekaartjes, briefhoofden, enveloppen, notablocs, …
4. Marketing
Tenslotte bepalen je je marketingstrategie waarbij we een antwoord geven op de vraag: Hoe brengen we de boodschap het best over en via welk kanaal doen we dit? Zullen we een website/webshop bouwen of communiceren we enkel via social media?
Na het traject ben je klaar om te starten met je sterk merk en krijg je allerlei tools en tips mee om je merk verder in de markt te zetten.
Omdat niet elke onderneming hetzelfde is, biedt It’s Mie 3 niveaus van begeleiding aan. Bekijk ze hier alvast!
Sparren? De koffie staat klaar!
Mie